önismeret, egyensúly, változás, párkapcsolat, anyaság, kamaszok

Életterv

A szeretet mely nyelvén értesz?

... és a körülötted élők? Egy nyelvet beszéltek?

2018. február 27. - Gurin Eszter

A szeretetnyelvek amelyen beszélni és érteni tudsz, olyanok mint a valós nyelvek. Ha a körülötted élőkkel nem ugyanazon a nyelven kommunikálsz, nem értenek téged, félreértenek, de te sem érted az ő igényeiket, szinte lehetetlenné válik a kommunikáció.

Mik azok a szeretetnyelvek?

Gary Chapman amerikai családterapeuta alkotta meg az 5 szeretetnyelv-elméletét. Ezek: az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás, a szívességek és a testi érintés. Ha tudod, hogy a párodnak, gyerekednek, kollegádnak mi a szeretetnyelve, sokkal kiegyensúlyozottabbá, harmonikusabbá válik a kapcsolatotok.

heart-3118930_960_720.jpg

A neveltetésünk, a környezetünk, a személyiségünk hatására kialakul, hogy melyik az az elődleges szeretetnyelv, amit mi legjobban megértünk, amire leginkább vágyunk, és ahogyan mi magunk is automatikusan kifejezzük a szeretetünket.

Nézzük a tesztet!

 

A teszt 60 kijelentést tartalmaz, kérdésenként kettőt.

Válaszd ki mindenhol azt, amelyik leginkább jellemző rád! Előfordulhat, hogy mindkét állítást igaznak érzed, ahogy az is, hogy egyiket sem igazán. Azt jelöld meg, amit első olvasásra inkább magadra jellemzőnek érzel!

Írd le valahová, hogy melyik pontban melyik betűt választottad.

 

1

Szeretem, ha elismerésben részesítenek. A

Szeretem, ha megölelnek. E

2

Szeretek kettesben lenni a párommal. B

Amikor segítséget kapok a páromtól, érzem, hogy szeret. D

3

Szeretek ajándékot kapni. C

Szeretek együtt lenni másokkal. B

4

Akkor érzem, hogy a párom szeret, amikor segít nekem valamiben. D

Akkor érzem, hogy a párom szeret, amikor megérint. E

5

Ha a párom átölel, érzem, hogy szeret. E

Ha a páromtól ajándékot kapok, érzem, hogy szeret. C

6

Szeretek közös programot csinálni a párommal. B

Szeretem megérinteni a páromat. E

7

A szeretet látható jelképei (az ajándékok) sokat jelentenek nekem. C

Az elismerő szavak, a dicséret szeretetet közvetítenek számomra. A

8

Szeretem a párom fizikai közelségét érezni. E

Szeretem, ha a párom megdicséri a külsőmet. A

9

Szeretek együtt időzni másokkal. B

Szeretek ajándékot másoktól. C

10

Az elfogadást kifejező szavak nagyon fontosak a számomra. A

Ha valaki segít nekem, tudom, hogy szeret. D

11

Szeretek közös tevékenységekben részt venni másokkal. B

Szeretem, ha kedves szavakat mondanak nekem. A

12

Jobban hat rám, amit valaki tesz, mint amit mond. D

Az ölelés összetartozást és megbecsülést fejez ki számomra. E

13

Értékelem a dicséretet, és kerülöm a kritikát. A

Sokszor egy kisebb ajándék többet jelent számomra, mint egy nagyobb. C

14

Akkor érzem közel magamat a páromhoz, amikor beszélgetünk, vagy együtt csinálunk valamit. B

Közelebb érzem magam a páromhoz, ha gyakran megérint. E

15

Szeretem, ha a párom megdicsér valamiért, amit tettem, vagy elértem. A

Ha a párom megtesz a kedvemért olyasmit, amit nem nagyon kedvel, tudom, hogy szeret. D

16

Szeretem, ha a párom megérint. E

Szeretem, amikor a párom őszinte érdeklődéssel hallgatja, amit mondok. B

17

Amikor a párom segít elvégezni egy feladatot, érzem, hogy szeret. D

Nagyon örülök, amikor ajándékot kapok a páromtól. C

18

Szeretem, ha a párom megdicséri a külsőmet. A

Ha a párom időt szán arra, hogy megértse az érzéseimet, érzem, hogy szeret. B

19

Biztonságban érzem magam, amikor a párom megérint. E

A párom szívességei a szeretetét fejezik ki számomra. D

20

Nagyra értékelem, ha a párom megtesz értem valamit. D

Szeretek olyan ajándékot kapni, amit a párom saját kezűleg készít nekem. C

21

Nagyon jól érzem magam, amikor a párom teljes figyelmével felém fordul. B

Nagyon jól érzem magam, amikor a párom szívességet tesz nekem. D

22

Ha a párom megajándékoz a születésnapomon, érzem, hogy szeret. C

Ha a párom személyes szavakkal köszönt fel a születésnapomon, érzem, hogy szeret. A

23

Ha a páromtól ajándékot kapok, tudom, hogy gondol rám. C

Ha a párom segít a feladataim elvégzésében, érzem, hogy szeret. D

24

Nagyra értékelem, ha a párom türelmesen meghallgat, és nem szakít félbe. B

Nagyra értékelem, ha a párom ajándékkal emlékezik meg a különleges napokról. C

25

Szeretem, ha a párom törődik azzal, hogy segítsen a feladataim elvégzésében. D

Szeretem a hosszú kirándulásokat a párom társaságában. B

26

Szeretem átölelni és megpuszilni a páromat, és örülök, ha ő is átölel és puszit ad. E

Örülök, ha a párom minden különösebb ok nélkül ajándékkal lep meg. C

27

Szeretem, ha a párom kifejezi a megbecsülését irántam. A

Szeretem, ha végig rám néz a párom, ha vele beszélgetek. B

28

Nagy jelentőséget tulajdonítok azoknak az ajándékoknak, amelyeket a páromtól kapok. C

Jó érzés, ha a párom megérint. E

29

Amikor a párom szívesen teljesíti a kérésemet, érzem, hogy szeret. D

Ha a párom elmondja nekem, hogy nagyra becsül, érzem, hogy szeret. A

30

Minden nap szükségem van arra, hogy megérintsenek. E

Minden nap szükségem van arra, hogy megdicsérjenek. A

 

A teszt kiértékelése:

Mennyit választottál a betűkből? Számold össze!

Összesen: A …… B …… C …… D …… E …….

Ha megvannak az eredmények, azzal már azt is kiderítetted, hogy melyek a legfontosabb szeretetnyelveid.

Íme:

A = Elismerő szavak

B = Minőségi idő

C = Ajándékok

D = Szívességek

E = Testi érintés

Amelyik szeretetnyelv betűjeléből a legtöbbet választottad, az az elsődleges szeretetnyelved. Ha két értéked is magas, akkor két elsődleges szeretetnyelved, vagy egy elsődleges és egy másodlagos szeretetnyelved van.

Mit is jelentenek ezek?

 A= Elismerő szavak

Számodra az a legfontosabb, hogy a többiek megdicsérjenek, ha valami jót vagy hasznosat teszel, ha valamiben sikert érsz el, ha új frizurád van, ha egy szép ruha van rajtad …, egyszóval mindenért, ami a Te számodra fontos. A bókoktól szárnyakat kapsz. Szükséged van rá, hogy mások szóban fejezzék ki elismerésüket irántad, mert ebből látod igazán, hogy értékelnek. Ha pedig elbizonytalanodnál, igényled, hogy bátorító szavakkal öntsenek beléd önbizalmat szeretteid.

 

B= Minőségi idő nyelve

Számodra nagyon fontos, hogy akiket igazán szeretsz, együtt legyenek Veled, és figyeljenek Rád, ahogyan Te is minden figyelmedet rájuk összpontosítod ilyenkor. Bármilyen tevékenység alkalmas lehet erre: egy kirándulás, valami közös sport, ahol együtt lehettek, egy mindkettőtöket érdeklő hobbi, vagy akár csak egy jó kiadós beszélgetés. A lényeg az, hogy ne csak egy légtérben mozogjatok, hanem valóban egymásra koncentráljatok.

 

C= Ajándékozás nyelve

Számodra mások szeretetének legegyértelműbb kifejezése az ajándék. Sokszor nem is az számít, hogy mit kapsz, és nem is az, hogy mennyibe került. Lehet az egy egészen apró dolog is, a lényeg, hogy a másik figyelmességét érezd ezáltal. Ha viszont válságos pillanatokat élsz át, a legfontosabb dolog, amit kaphatsz, a másik ember jelenléte, az hogy ott van melletted, és jelenlétével támogat.

 

D= Szívességek nyelve

Számodra az jelenti mások szeretetének kimutatását, ha valamilyen szolgálatot tesznek Neked. Ha valamit kérsz a szeretteidtől, és ők azt megteszik a kedvedért, az azt mutatja számodra, hogy valóban foglalkoznak Veled, hogy tényleg fontos vagy nekik. Legyen az a házimunkában való segédkezés, egy kérés, hogy vásároljon meg valamit útban hazafelé jövet, hogy szereljen fel egy polcot, vagy hozzon be valamit a konyhából, minden azt fejezi ki a Te szemszögedből, hogy az illető, aki teljesíti, szeret Téged.

 

E= Testi érintés/ölelés nyelve

Te elsősorban abból érzed a hozzád közel állók szeretetét, ha megérintenek Téged, például megölelnek, átkarolnak, megsimogatják a karodat vagy a hajadat, megfogják a kezedet vagy adnak egy nagy puszit. Az is lehet, hogy azt szereted a legjobban, ha megmasszírozzák a válladat vagy engedik, hogy hozzájuk bújj, és átkarolják a válladat. A lényeg az, hogy a testi közelségük révén érzed igazán, hogy a szeretteidnek fontos vagy.

Jó gyakorlást a mindennapokban!

 

Gurin Eszter
life coach
önismeret, egyensúly, változás, párkapcsolat, anyaság, kamaszok
www.eletterv.hu
+36 20 343 0895

A bejegyzés trackback címe:

https://eletterv.blog.hu/api/trackback/id/tr8313699488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása